Help mijn Amazon account is geblokkeerd? Wat nu?

Mijn Amazon account is geblokkeerd?

Je  schrikt je rot, want  ineens zie dit blokje en kun je ook niet meer verkopen

Wanneer je Amazon-verkopersaccount geblokkeerd is, begrijpen we dat je je zorgen maakt, want als je niet kunt verkopen, kun je immers geen inkomsten genereren. Maar maak je geen zorgen, er zijn opties beschikbaar, zoals het indienen van een beroep op opschorting.

Er zijn verschillende redenen waarom Amazon je account kan blokkeren:

1. Slechte prestaties of negatieve beoordelingen van klanten.
2. Ontvangst van A-Z claims.
3. Het niet voldoen aan de strikte regels van Amazon.

Om je account weer te openen en door te gaan met verkopen, kun je een beroep indienen bij Amazon Seller Performance. Je hebt 17 dagen de tijd om dit te doen, en vaak ontvang je ook een telefoontje of e-mail met verdere instructies.

Het indienen van een beroep betekent echter niet dat je onmiddellijk weer kunt verkopen; Amazon zal je zaak grondig beoordelen.

Bij het indienen van het beroep moet je een ‘Plan of Action‘ indienen waarin je uitlegt waarom je account werd opgeschort en hoe je dit probleem gaat aanpakken. Het is van cruciaal belang om een sterk en goed doordacht plan in te dienen, omdat Amazon mogelijk geen tweede kans biedt om opnieuw een beroep met actieplan in te dienen.

Een ‘Plan of Action’ moet de volgende elementen bevatten:

1. Oorzaak: Identificeer het probleem dat Amazon wil dat je aanpakt, zoals klachten van klanten, defecte producten, AZ-claims, of negatieve beoordelingen. Onderzoek grondig en neem de verantwoordelijkheid voor de fouten zonder de klant te beschuldigen.

2. Onmiddellijke oplossing: Beschrijf welke directe maatregelen je hebt genomen om het probleem aan te pakken, bijvoorbeeld defecte producten verwijderen en klanten terugbetalen. Laat zien dat je de problemen serieus neemt en direct actie onderneemt.

3. Preventieve maatregelen: Beschrijf welke wijzigingen je in de toekomst zult doorvoeren om soortgelijke problemen te voorkomen. Maak een specifiek en op maat gemaakt actieplan voor jouw bedrijf, zoals het verbeteren van leveringen, het aanpassen van listings, en regelmatige instructies voor het personeel.

Houd je plan beknopt en duidelijk, want Amazon is niet geïnteresseerd in lange documenten. Vergeet niet om ook positieve veranderingen aan te tonen, zoals het bijwonen van Amazon-seminars en het trainen van personeel.

Als je hulp nodig hebt bij het opstellen van je ‘Plan of Action’, kunnen wij je helpen om je account weer online te krijgen.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over ons

Voor een snelle reactie graag telefoneren.

Contact Info

Phones & More
Sint Annastaat 29
4524JB Sluis
0117 852 198
Email: sales@ictsolutions-zeeland.nl

ICT Solutions Zeeland is social